Personal trainers, Personal Training
 
Personal Trainers Trainers o Links
 
 
 
 
 
 
:
 

Σμβολο της ζως και της γονιμτητας, το ρδι εναι πηγ πολτιμων θρεπτικν συστατικν που χαρζουν υγεα και ευεξα, αρκε να ξρετε τον τρπο με τον οποο θα το αξιοποισετε.

Εναι ο καρπς που δνει ο Πλοτωνας στην Περσεφνη για να τη «δσει» με τον δη και το μβλημα των Ελευσνιων Μυστηρων. Οι αρχαοι Αιγπτιοι το θαβαν μαζ με τους νεκρος τους, εν αποτελε να απ τα τρα «ευλογημνα φροτα» του Bουδισμο. Χρησιμοποιθηκε ως διακοσμητικ στοιχεο στο να του Σολομντα και στους μανδες των ιερων και αναφρεται στο σμα Ασμτων στην Παλαι Διαθκη. Στην ελληνικ παρδοση, εναι σμβολο γονιμτητας και αιωνιτητας (αν και συνδεται και με το θνατο), γι’ αυτ σε γμους και την Πρωτοχρονι σπμε ρδια. Μλιστα, χει δσει το νομ του στην ισπανικ πλη Γρανδα. Μυηθετε κι εσες στα μυστικ του ροδιο και μθετε γιατ τσοι πολιτισμο και τσες θρησκεες χουν το ρδι ως σμβολο γονιμτητας και καλοτυχας.

Απ τα πρτα δντρα που καλλιεργθηκαν 
Το ρδι πρωτοεμφανστηκε στην κεντρικ Ασα και συγκεκριμνα στην Περσα. Εναι να απ τα πρτα φροτα καλλιργειας και η βοτανικ ονομασα του εναι Punica granatum. Η ροδι εναι να μικρ φυλλοβλο δντρο με γυαλιστερ φλλα και πορτοκαλοκτρινα λουλοδια, αν και πολλς φορς μοιζει με θμνο. Τα φροτα της εναι στρογγυλ, κκκινα ( κτρινα, ταν ωριμσουν) και γεμτα με σπρους. Εναι φυτ ανθεκτικ στη ζστη, στην ξηρασα και στην λλειψη φροντδας, και προσαρμζεται εκολα σε διαφορετικ εδφη.

να ρδι την ημρα…
Το ρδι εναι πλοσιο σε βιταμνες (Α, C, Ε, φυλλικ οξ), σδηρο, κλιο και φυτικς νες, εν εναι χαμηλς περιεκτικτητας σε θερμδες. Μλιστα, να ρδι καλπτει το 40% της ποστητας της βιταμνης C και το 25% του φυλλικο οξος που χει καθημεριν ανγκη νας ενλικος. ­Εναι πλοσιο σε τρεις διαφορετικς μορφς αντιοξειδωτικν ουσιν (ταννες, ανθοκυαννες, ελλαγικ οξ) και η συνολικ αντιοξειδωτικ ικαντητ του χει υπολογιστε τι εναι 2-3 φορς μεγαλτερη απ αυτν του κκκινου κρασιο του πρσινου τσαγιο. Σε πρσφατη μελτη, φνηκε τι το ρδι και οι διφορες ποι­κιλες μορων χουν την ισχυρτερη αντιοξειδω­τικ δρση σε κυτταρικ εππεδο, σε σγκριση με λλα 25 φροτα που εξετστηκαν.

Γεμτο οφλη 
Χρη στις αντιμικροβιακς, αντιφλεγμονδεις, αντιβηχικς, στυπτικς, επουλωτικς και αντιδιαρροκς του ιδιτητες, ο χυμς του ροδιο χρησιμοποιεται για θεραπευτικος σκοπος εδ και αινες. Ανμεσα στα λλα, εμποδζει την οξεδωση της «κακς» χοληστερνης (LDL), που αποτελε σοβαρ παργοντα κινδνου για καρδιαγγειακ νοσματα, και φανεται να μεινει τα εππεδα της ολικς και της «κακς» χοληστερνης σε διαβητικος ασθενες με υπερλιπιδαιμα. Προστατεει απ εγκεφαλικς βλβες, ρχνει την πεση του αματος και υπρχουν ενδεξεις τι η μακρχρονη κατανλωσ του βελτινει την ερωτικ λειτουργα ανδρν με πρβλημα στσης. Επσης, θεωρεται τι συμβλλει στην πρληψη του καρκνου του δρματος, του μαστο και του προσττη, αλλ και στην ­επιβρδυνση της ανπτυξς τους. Χρησιμοποιεται για τη θεραπεα της χρνιας διρροιας, της δυσεντερας και των αιμορραγιν, και για την αντιμετπιση της οστεοαρθρτιδας. Τλος, καθαρζει και προστατεει το δρμα, χρησιμοποιεται στην αντιμετπιση των εγκαυμτων και του ιο του ρπητα και μεινει τις ρυτδες και τα λκη.

λοι οι τρποι για να ωφεληθετε! 
Πρα απ το φυσικ χυμ του ροδιο, υπρχουν και λλοι τρποι για να επωφεληθετε απ τις ευεργετικς του ιδιτητες. 
`79; Φτιξτε αφψημα: Σε 1 λτρο βραστ νερ, ρχνετε 1 φλιτζνι φλοδα ροδιο και βρζετε για 3. Περιμνετε να κρυσει και σουρ­νετε. Μπορετε να πνετε 1 ποτηρκι 10 πριν απ το φαγητ για 15 ημρες. Το ρδι συμβλλει στην καλτερη λειτουργα του γαστρεντερικο συστματος. 
`79; Κντε πλσεις και γαργρες: Τα φλλα της ροδις χρησιμοποιονται, π.χ., σε περιπτσεις αιμορροδων μετ απ κθε κνωση, αλλ και για τον πονλαιμο. Σε να φλιτζνι νερ, βζετε 8-10 φλλα και βρζετε για 10. Σουρνετε και χρησιμοποιετε στην πρτη περπτωση το μεγμα κρο -για πλσεις τοπικ κθε βρδυ-, για σο διστημα χρειαστε, και στη δετερη χλιαρ για γαργρες, 2-3 φορς την ημρα.

Οδηγες «χρσης» 
› Πς να τα διαλξετε: 
Υπρχουν τρεις ποικιλες ροδιν, τα γλυκ, τα ημγλυκα και τα ξιν ρδια. Ανεξρτητα, ωστσο, απ τη γεση που σας αρσει, προτιμστε τα βαρι ρδια με γυαλιστερ και σφιχτ επιδερμδα. Ββαια, ακμη κι ταν η φλοδα τους συρρικνωθε, το εσωτερικ τους μπορε να φαγωθε.

› Πς να τα καθαρσετε:
Το καθρισμα των ροδιν απαιτε λγο χρνο, αλλ εναι εκολο. Κβετε κυκλικ και αφαιρετε τη φλοδα στο μρος του κοτσανιο και τη χαρζετε μχρι το κτω μρος, χωρς να πιζετε πολ το μαχαρι, πως κνετε με το πορτοκλι. Στη συνχεια, ανογετε το ρδι στη μση και αφαιρετε τους σπρους.

› Πς να τα διατηρσετε:
Τα ρδια διατηρονται πολλς ημρες εκτς ψυγεου σε σκοτειν μρος, αν κρεμαστον μαζ με το κλαδ τους. Αν θλετε να τα κρατσετε για αρκετος μνες, μπορετε να τα φυλξετε στο κτω μρος του ψυγεου. Για να τα διατηρσετε ακμη περισστερο, μπορετε να τα καθαρσετε και να τα φυλξετε στην κατψυξη, κλεισμνα σε ειδικ δοχεο σακουλκι για τρφιμα. τσι, ποτε χρειζεστε σπρους, παρνετε απλ σους θλετε.

› Πς να πρετε το χυμ τους:
Σε πολλς συνταγς, εκτς απ τους σπρους του ροδιο, χρησιμοποιεται και ο χυμς του. Υπρχουν, λοιπν, δο τρποι για να πρετε το χυμ απ τους καρπος: ετε στβετε τα ρδια στο στφτη, πως κνετε με τα πορτοκλια, ετε πιζετε τους καρπος σε να σουρωτρι. Μλιστα, σε αντθεση με την πρτη περπτωση, στη δετερη μνουν στο σουρωτρι και οι μεμβρνες που χωρζουν τους σπρους, οι οποες δνουν μια ελαφρς στυφ γεση στο χυμ.

Διατροφικ ανλυση | αν ρδι (περπου 280 γρ.)*

Ενργεια             234 kcal
Πρωτενες           4,71 γρ.
Λιπαρ               3,30 γρ.
Υδατνθρακες   52,73 γρ.
Φυτικς νες       11,3 γρ.
Ασβστιο              28 mg
Σδηρο              0,85 mg
Μαγνσιο             34 mg
Φσφορο           102 mg
Κλιο                 666 mg
Ντριο                   8 mg
Ψευδργυρος    0,99 mg
Χαλκς           0,446 mg
Σελνιο              1,4 mcg
Βιταμνη C        28,8 mg
Νιασνη (Β3)   0,826 mg
Φυλλικ οξ       107 mcg
Βιταμνη Ε        1,69 mg
Βιταμνη Κ        46,2 mcg


* Πηγ: USDA National Nutrient Database for Standard Reference, Release 21 (2008)

Πηγ: www.vita.gr

 

 
 
E-mail:   info@personaltrainer.gr
 
back
 
   
 
 
Personal Trainers Trainers Balatsinos P.F Studio o Links
  : 2310 304509 : 6946122887,    
Personal trainers, Personal Training